SVETSKA NEDELJA DOJENJA 1-7. AVGUST 2024. GODINE
Budimo bliže – podrška tokom dojenja za sve
Dojenje predstavlja najjednostavniji, najzdraviji i najekonomičniji način da se obezbedi zadovoljenje potreba novorođenčeta za pravilnom ishranom. Majčino mleko je potreba svakog novorođenčeta, odojčeta i deteta do navršene druge godine života. Sastav i količina majčinog mleka prilagođeni su uzrastu deteta i njegovim potrebama. Ono sadrži sve što je potrebno za fizički, psihički, socijalni, emocionalni i saznajni razvoj, razvoj svih čula (vid, miris, sluh, dodir, ukus) i inteligencije (govora i jezika) i štiti od mnogih infekcija i alergija.
Svetska i Nacionalna nedelja dojenja 2024. imaju za cilj da:
- Informišu ljude o zastupljenosti dojenja, koliko je dojenje važno za zdravlje majke i bebe, ali i o postojećim nejednakostima koje se odnose na podršku dojenju.
- Podstaknu akcije za smanjenje nejednakosti u podršci dojenju, sa posebnim fokusom na vulnerabilne grupe.
- Učvrste praksu dojenja radi smanjenja socijalnih razlika.
- Pokrenu i uključe ipojedince i organizacije kako bi se poboljšala njihova međusobna saradnja, ali i uključenost u aktivnosti za podršku i promociju dojenja kao najoptimalnijeg načina ishrane.
Posebno je važno da se osnaže i podrže osetljive grupe u cilju povećanja stopa dojenja, što je od značaja naročito u vreme vanrednih i kriznih situacija kako bi se smanjile nejednakosti koje postoje u društvu.
Dojenje nije isključiva odgovornost žena – zaštita, promocija i podrška dojenju je kolektivna društvena odgovornost. Podršku majkama koje doje moguće je obezbediti na različite načine. Tradicionalno, podršku pruža uža, ali i šira porodica. Potrebna je međutim i podrška šire okoline: organizacija civilnog društva, vlada, kreatora zdravstvene politike, zdravstvenih sistema i zdravstvenih radnika, savetnika za dojenje, poslodavaca, prijatelja, kao i zajednice u celini.
U okviru obeležavanja Svetske i Nacionalne nedelje dojenja biće organizovana i predavanja, tribine, izložbe na temu dojenja. Cilj aktivnosti kampanje je skretanje pažnje zdravstvene i šire javnosti koliki je značaj dojenja kojim se obezbeđuje najoptimalnija ishrana, pravilan rast i razvoj, zaštita i unapređenje zdravlja i deteta i majke, kao i ukazivanje na značaj pružanja podrške i pomoći trudnicama, i majkama dojiljama da ostvare uspešno dojenje.