NACIONALNA NEDELJA PROMOCIJE DOJENJA 3 –10. oktobra 2022.

“ISTUPI ZA DOJENJE – EDUKUJ I PODRŽI”

Dojenje predstavlja najjednostavniji, najzdraviji i najekonomičniji način da se obezbedi zadovoljenje potreba novorođenčeta za pravilnom ishranom. Majčino mleko je potreba svakog novorođenčeta, odojčeta i deteta do navršene druge godine života.

Sastav i količina majčinog mleka prilagođeni su uzrastu deteta i njegovim potrebama. Osim što zadovoljava potrebu za hranom, dete sisanjem ostvaruje povezanost sa majkom i zadovoljava potrebu za bliskošću, stimuliše razvoj svih svojih čula, postiže bolji psihomotorni razvoj i razvoj inteligencije. Dojenje je ključni faktor preživljavanja, zdravlja i blagostanja odojčadi i majki i predstavlja vitalni deo održivog razvoja i značajnu komponentu globalne akcije okončanja poremećaja uhranjenosti.

Dojenje nije isključiva odgovornost žena – zaštita, promocija i podrška dojenju je kolektivna društvena odgovornost. Podršku majkama koje doje moguće je obezbediti na različite načine. Tradicionalno, podršku pruža uža, ali i šira porodica. Potrebna je podrška šire okoline, a pored zdravstvenih radnika i savetnika za dojenje i podrška prijatelja, kao i zajednice u celini.

Prednosti dojenja za novorođenče /odojče:

•    Obezbeđuje pravilan rast i razvoj
•    Podstiče razvoj i sazrevanje odbrambenog sistema
•    Smanjuje rizik od gojaznosti
•    Podstiče razvoj inteligencije
•    Štiti od mnogih bolesti i infekcija
•    Smanjuje rizik od proliva
•    Smanjuje rizik od pojave alergija
•    Smanjuje rizik od sindroma iznenadne smrti odojčeta.

Prednosti dojenja za majku:

•    Pomaže uspostavljanju emocionalne veze sa detetom
•    Smanjuje krvarenje posle porođaja
•    Doprinosi normalizaciji telesne mase
•    Smanjuje rizik od pojave osteoporoze
•    Smanjuje rizik od pojave malignih oboljenja dojke i jajnika
•    Smanjuje rizik od postporođajne depresije
•    Smanjuje rizik pojave anemije.

U okviru obeležavanja Nacionalne nedelje dojenja biće organizovana predavanja, tribine i izložbe na temu dojenja. Cilj aktivnosti kampanje je skretanje pažnje zdravstvene i šire javnosti na značaj dojenja kao najoptimalnijeg načina ishrane za pravilan rast i razvoj, zaštitu i unapređenje zdravlja deteta i majke, kao i ukazivanje na značaj pružanja podrške i pomoći trudnicama i majkama dojiljama da ostvare uspešno dojenje.